8 metode simple pentru a învinge panica, fobiile si stresul

Ian 15, 2013 1 Comment by
  1. Relaxaţi-va corpul

Nu exista gânduri anxioase intr-un corp relaxat spune dr. Edmund Jacobson. Prin urmare, puteţi folosi un masaj de relaxare, o baie calda, un ulei parfumat, respiraţia abdominala, yoga  sau orice altceva va relaxează corpul.

  1. Relaxaţi-va mintea

Practicaţi meditaţia si ascultaţi muzica de relaxare. Prin practicarea meditaţiei este încetinit ritmul cardiac si al respiraţiei, consumul de oxigen scade cu 20 %, scade nivelul acidului lactic din sânge, undele cerebrale indica o activitate alfa sporita – un indiciu al relaxării.

Nu meditaţi după masa sau atunci când sunteţi obosit.

Pentru meditaţie alegeţi un cuvânt sau o expresie asupra căreia sa va concentraţi, de exemplu: calm, pace, linişte, relaxare, sunt impacat, cred in Dumnezeu etc.

O alta metoda de a medita este sa număraţi in timp ce expirati. Ori de cate ori va fuge gândul in alta parte, reveniţi la atenţia concentrata asupra respiraţiei si numărătorii.

  1. Gândiţi realist

Suntem ceea ce gândim. Se ştie ca lucrurile pe care ni le spunem noua înşine legat de diverse situaţii determina in mare măsura starea de spirit si sentimentele. Oamenii care suferă de anxietate sunt predispuşi la un dialog negative cu ei insisi. Ei repeta in mod constant expresii care încep cu “daca….”. Atunci când observaţi ca începeţi cu astfel de gânduri va puteti controla mintea spunându-va:” astea sunt doar nişte gânduri”, “voi face fata situaţiei”, “viata mă sprijină si mă ajuta in orice moment”.

Teama ia diferite forme, dar cei care suferă de anxietate sunt buni prieteni cu dramatizarea, exagerarea. Dramatizarea presupune atât o supra estimare a riscurilor cat si o subestimare a capacitaţii noastre de a face fata unei situaţii cu care ne confruntam la un moment dat.

  1. Înfruntaţi-va fobiile

Cea mai eficienta modalitate de a trece peste o fobie este de a ne confrunta cu ea. Expunerea trebuie sa fie un proces gradat, care se derulează pas cu pas, nu dintr-o data.

  1. Faceţi sport in mod regulat.

Exerciţiile fizice regulate sunt printre cele mai puternice si eficiente metode de reducere a anxietăţii si accelerează procesul de vindecare a fobiilor. Exerciţiile fizice nu întăresc doar muşchii ci au si alte efecte pozitive precum:

  • Reducerea tensiunii de la baza muşchilor scheletici, care este responsabila in mare parte pentru stările noastre de încordare
  • Accelerarea metabolismului prin creşterea nivelului de adrenalina si tiroxina din sânge, care ne menţin atenţia treaza
  • Descărcarea frustrărilor inabusite
  • O mai buna oxigenare a sângelui si a creierului, care ne face mai alerţi si mai concentraţi
  • Stimularea producerii de endorfina, substanţa naturala care are o compoziţie chimica asemănătoare morfinei, având ca efect o stare de bine
  • Nivel crescut de serotonina in creier, care este un neurotransmitator important, ajutând la echilibrarea stărilor de depresie si anxietate
  • O mai buna circulaţie a sângelui
  • O digestie mai buna si o utilizare mai eficienta a hranei
  • O mai buna eliminare a toxinelor
  • Scăderea nivelului de colesterol
  • Scăderea tensiunii arteriale
  • Scăderea in greutate si a poftei de mâncare pe fond emoţional
  • Echilibrarea nivelului de glucide in cazul hipoglicemiei
  • O stare psihica mai buna
  • Reducerea dependentei de alcool si droguri
  • Reducerea insomniei
  • O concentrare si o memorie mai eficienta
  • Reducerea depresiei
  • Creşterea stimei de sine
  • Un control mai bun al stărilor de anxietate

Cel mai potrivit exerciţiu este gimnastica aerobica. Frecventa optima este de 4-5 şedinţe pe saptamana. Durata optima este de minim 20-30 de minute sau mai mult

pentru fiecare şedinţa.

Exerciţiile aerobice obişnuite includ joggingul, înotul, orele de aerobic, mersul cu bicicleta si mersul pe jos alert.

Nu faceţi aerobic doar o data pe saptamana,eforturile intense dar rare fac mai multa rău decât bine. Singura excepţie o face mersul pe jos.

Alegeţi exerciţiile fizice in funcţie de nevoile dumneavoastră. Daca doriţi sa va cresteti masa musculara folosiţi exerciţiile de body building, pentru flexibilitate – stretching, pentru slăbit – jogging si mers pe bicicleta. Pentru a va descărca frustrarile alegeţi sporturi competitive. Drumeţiile frecvente pot creste atât forţa cat si rezistenta fizica.

  1. O dieta corecta pentru o stare buna

Cofeina intensifica activitatea sistemului nervos si duce la creşterea anxietăţii.

Cantitatea redusa de zahar in sânge – hipoglicemia – creste nivelul anxietăţii. Daca suferiţi de hipoglicemie consultaţi un doctor pentru a lua cele mai bune masuri pentru sănătatea dumneavoastră.

In general adoptarea unei diete preponderent vegetariene duce la scăderea anxietatii.

  1. Hrăniţi-va spiritul

Hrănirea spirituala presupune sa avem zilnic un program echilibrat pentru somn, recreare si relaxare. Daca ne oferim răgazul sa ne hrănim spiritul vom avea energia, prezenta de spirit si vitalitatea necesare pentru  a face fata sarcinilor si a ne urma telurile pe care ni le propunem.

  1. Simplificaţi-va viata

Viata plina de angajamente consumatoare de timp si de bani si materialismul reprezintă surse de anxietate ale lumii moderne.

Cu cat avem o viata mai simpla cu atât avem o experienţa mai bogata si un simt crescut al valorii. O concepţie greşita despre simplitate este ca presupune sa renunţam la confortul oferit de lumea moderna.

Oamenii care aleg sa-si simplifice vieţile:

    • Isi investesc timpul si energia in activitati cu partenerul de viata, cu copiii si prietenii, fiind eliberaţi de sarcini si preocupări inutile
    • Se ocupa sa se dezvolte pe mai multe planuri: fizic – fac exerciţii fizice, emoţional – cultiva relaţii sociale, mintal – citesc si merg la diferite cursuri, spiritual – invata sa treacă prin viata cu mintea limpede si impacat
    • Trăiesc in comuniune cu natura
    • Se preocupa de oamenii săraci
    • Nu consuma mai mult decât e nevoie
    • Optează pentru lucruri durabile
    • Renunţa la alimente procesate in favoarea celor naturale
    • Renunţa la lucrurile inutile care s-au adunat in casa
    • Duc diferite materiale la reciclat
    • Isi dezvolta o mai mare încredere in sine
    • Se interesează de practicile medicinii preventive si de posibilitatea vindecării corpului prin puterea mintii
    • Locuiesc mai aproape de serviciu si merg cu bicicleta sau pe jos.
    • Reduc timpul petrecut la televizor
    • Vorbesc mai puţin la telefon
    • Beau numai apa
    • Nu mai încearcă sa schimbe oamenii
    • Sunt naturali, nu mai încearcă sa-i mulţumească pe ceilalţi
    • Ştiu sa spună NU
    • Fac in viata ceea ce vor cu adevărat

Daca este nevoie, mergeţi si la psihoterapeut.

Mihaela Popa

Centrul de psihologie si dezvoltare personala Body Mind Spirit

www.bodymindspirit.ro

Mind

Un raspuns pentru “8 metode simple pentru a învinge panica, fobiile si stresul”

  1. Denis Andrei says:

    Buna ziua!Imi puteti lasa o adresa de yahoo messenger sau facebook.O zi buna!

Lasa un comentariu