Vitaminele frumuseţii

Feb 02, 2012 No Comments by

Nu există frumuseţe în absenţa stării de sănătate. Natura îţi oferă, cu generozitate, vitamine, enzime, minerale şi antioxidanţi – tot ce ai nevoie pentru a te bucura de frumuseţea şi sănătatea pielii, părului şi a unghiilor.

Vitamina A

Efecte: Pigmentează pielea, previne deshidratarea ei şi o protejează faţă de radiaţiile ultraviolete. Ea reglează secreţia glandelor sebacee şi participă la menţinerea vitalităţii părului, unghiilor şi gingiilor. Vitamina A este indicată în tratamentul unor afecţiuni: alopecie (pierderea pilozităţii pe toată zona capului), calviţie (pierderea pilozităţii într-o zonă delimitată), descuamarea pielii, fisuri ale buzelor şi ale pielii, păr friabil, unghii deformate.

Doze zilnice recomandate de Vitamina A:

0,5 mg la copii, 1 mg la adolescenţi şi 1,4 mg la adulţi. În cazul administrării îndelungate a vitaminei de sinteză şi, mult mai rar, datorită consumului în exces a unor alimente bogate în vitamina A, pot să apară simptome precum uscarea pielii şi căderea părului, care dispar la întreruperea administrării.

Surse de vitamina A: smântâna, brânza proaspătă, gălbenuşul de ou (crud), untul.

 

Vitamina B5

Efectele vitaminei B5: un important elixir al tinereţii, stimulează creşterea şi rezistenţa părului, genelor, sprâncenelor şi a unghiilor. Sub formă de pantenol (provitamina B5), ea intră în compoziţia unor produse cosmetice. Carenţa de vitamina B5 determină îmbătrânire prematură, alopecie, depigmentarea şi căderea părului. Doze zilnice recomandate sunt de 5 mg pentru copii, 8-10 mg pentru adolescenţi, 15-20 mg în cazul femeilor însărcinate şi 15 mg pentru adulţi.

Surse naturale de Vitamina B5: gălbenuşul de ou crud, tărâţele de grâu, orezul, secara, hrişca, grâul, fulgii de ovăz, mazărea galbenă, soia, năutul, brânza degresată, brânza proaspătă, ciupercile champignon, arahidele, nucile caju, alunele de pădure, pepenele verde, avocado.
Vitamina B7

Efecte vitamina B7: se foloseşte împreună cu vitamina B5 în tratamentul alopeciei, având un rol trofic la nivelul pielii, părului, genelor şi sprâncenelor. Doze zilnice recomandate: Specialiştiirecomandă un aport zilic de vitamin B7 de 250-500 mg la copii şi 500-1000 mg la adulţi. Surse: vitamina B7 se găseşte în iaurt, lapte, cereale germinate, grâu, orez, porumb, tărâţe de grâu, fasole păstăi, linte, mazăre verde, alune, avocado, banane.
Vitamina B9 (acidul folic)

Efecte Vitamina B9: are efect antitumoral, stimulează imunitatea şi ajută la regenerarea globulelor roşii. Deficitul de vitamină B9 determină încărunţirea părului. Doze zilnice recomandate: această vitamină e indicată în doze de 300 mg la copii, 400 mg la adolescenţi, 600 mg la femei însărcinate şi 450 mg la adulţi. Surse: Principalele surse naturale de vitamina B9 sunt: gălbenuşul de ou, germenii de grâu, tărâţele de grâu, drojdia de bere uscată, năutul, soia, lăptişorul de matcă. Vitamina C Efecte: Având rol important în prevenirea apariţiei unor forme de cancer şi în combaterea oboselii, participă la formarea oaselor şi a dinţilor. Ea creşte activitatea vitaminei B9 şi ajută la încetinirea proceselor de îmbătrânire. Vitamina Ceste indicată în: fisuri ale pielii şi ale buzelor,păr uscat şi friabil, unghii friabileşi subţiri.

Dozele zilnice recomandate sunt de 60 mg la copii, 100 mg la adolescenţi, 200 mg la femeile însărcinate şi cele care alăptează şi 150 mg la adulţi.

Surse Vitamina B9: Alimentele bogate în vitamina C sunt: măceşele, cătina albă, pătrunjelul, broccoli, varza de Bruxelles, ardeiul iute, hreanul, fructele de caju. Tutunul, alcoolul, unele medicamente (contraceptivele, aspirina, medicamentele anticoagulante şi diuretice) consumă vitamina C aflată în corp.

Vitamina D

Efecte Vitamina D: Are rol important în metabolismul calciului şi fosforului şi favorizează asimilarea vitaminei A. Carenţa de vitamin A produce apariţia unghiilor casante şi friabile.

Dozele zilnice recomandate pentru Vitamina D: Necesarul zilnic de vitamină D este de 500-1000 UI la copii, 200-400UI la adulţi şi 600- 800UI la femeile însărcinate şi care alăptează.

Surse de Vitamina D: Aceasta se sintetizează la nivelul pielii prin expunerea moderată la soare (2/3 din necesarul organismului) şi în cantităţi scăzute se asimilează din alimente (smântână, gălbenuşul de ou şi unt).

Vitamina E

Efectele vitamineiE: este o vitamină cu un rol antioxidant puternic. Carenţa de vitamina E determină apariţia alopeciei sau părul poate avea un aspect tern şi uscat.
Doze zilnice recomandate Vitamina E: Necesarul zilnic de vitamin E este de 5-7 mg la copii, 10mg la adolescenţi, 15 mg la femeile însărcinate sau care alăptează şi de 15 mg la adulţi. Surse: Principalele surse naturale de vitamina E sunt: uleiurile din germeni de grâu, floarea soarelui, rapiţă şi măsline, tărâţele de grâu, pătrunjelul, păpădia. Enzimele Sunt substanţe care au rolul de a cataliza unele reacţii biochimice din organism. Majoritatea vitaminelor sunt o parte componentă a enzimelor (coenzime). Surse naturale de enzime sunt: seminţele de dovleac, nucile, castanele, fisticul, migdalele, nuca de cocos, piersicile, varza, ananasul. Fructele, legumele şi seminţele oferă organismului necesarul de enzime. Prin prelucrarea termică a alimentelor se distruge conţinutul lor în enzime.

Dr. Sidonia Lăţea

Body
Nici un raspuns pentru “Vitaminele frumuseţii”

Lasa un comentariu