Sase alimente recomandate pentru curatarea naturala a colonului

Iun 04, 2015 No Comments by

Problemele gastrointestinale prolifereaza in societatea actuala, si aceasta in mare masura datorita faptului ca rezerva moderna de hrana este in mare parte lipsita de nutrientii necesari unei digestii sanatoase (fara sa mentionam o raspandita incarcatura de toxine de la vaccinuri, produse farmaceutice si pesticide). Dar vestea buna este ca o viata de tulburari cronice digestive nu trebuie sa domine, mai ales cand stim ca o simpla schimbare de dieta poate ajuta la imbunatatirea semnificativa a multor probleme de colon si chiar sa le vindece. Aici sunt sase alimente de top care sa te ajute sa iti mentii intestinele sanatoase:

1) Merele, otet din mere si miere. Multe tratamente avansate de curatire a colonului includ fie mere intregi, sos de mere, suc de mere, sau otet din mere cu miere deoarece acest simplu fruct este un puternic aliment curatitor. Bogat in fibre, un nutrient deja larg cunoscut ca promovand digestia sanatoasa, marul este si bogat in pectina, un compus carbohidrat ce actioneaza ca un agent de ingrosare in intestine. Cand este luata in doze terapeutice, pectina poate ajuta la decongestionarea toxinelor acumulate si care adera la colon intarind mucoasa intestinala.

De exemplu, cura de grup a d-rului Ed “Curatirea Avansata cu Oxigen a Colonului”/ “Group’s “6-Day Advanced Oxygen Colon Cleanse”, implica administrarea de cateva linguri de otet de mere ca parte a tratamentului de curatire (http://www.globalhealingcenter.com). Si dr. James Balch, doctor in medicina, in cartea lui, Prescriptie pentru Vindecare Naturala/Prescription for Natural Healing, explica modul cum pectina, care se mai gaseste si in banane si in coaja citricelor, ajuta la inlaturarea metalelor grele si a altor toxine din corp. (http://www.goodreads.com/book/show/3062.Prescription_for_Natural_Cures).

2) Avocado. Pentru curatirea de fiecare zi a colonului, avocado este o alta optiune excelenta pentru detoxificare si digestie. Precum merele, avocado este bogat in fibra, si include ambele varietati, solubile si insolubile, cu un raport de unu la trei, ceea ce este unic. Si dupa cum reiese, fibrele insolubile sunt tipul care favorizeaza scaunele sanatoase si curata colonul, reducand efectiv riscul general de dezvoltare a cancerului de colon.

Important mai este si continutul de fibre solubile, care este important pentru absorbirea apei si legarea ei de alte substante digerate pentru a le ajuta sa se miste mai usor prin tractul digestiv. Acest efect mecanic de “gelifiere” mai ajuta si la mentinerea regularitatii scaunelor prin modul lui unic, si previne acumularile toxice care pot duce la neregularitate si constipatie.

3) Semintele de in si chia. Unice prin profilele lor nutritive, atat semintele de in cat si de chia poseda grasimi si fibre ce ajuta la favorizarea unei digestii sanatoase si a colonului seminte de inunui colon curat. Ambele sunt bogate, de exemplu, in acizi grasi omega-3, care au fost dovediti ca stabilizeaza peretii celulari si reduc inflamatiile.Inul si chia mai contin unicul lor amestec de fibre solubile, care se leaga cu hrana pentru a optimiza procesul digestiv.

“Vei dori in dieta ta lucruri care sunt multi-functionale prin aceea ca au micronutrienti precum vitaminele si mineralele, si mai si ajuta la digestie prin fibre”, spune Sheah L. Rarback, doctor in stiinte, director de nutritie la University of Miami Miller School of Medicine din Florida. “Grasimile omega-3 sunt un beneficiu suplimentar, sunt anti-inflamatorii. Inflamatiile reprezinta probabil cauza majoritatii problemelor noastre de sanatate si a afectiunilor cronice”.

4) Legumele verzi bogate in clorofila. Legumele si fructele verzi care sunt bogate in clorofila, tind si ele sa favorizeze digestia sanatoasa si curatirea colonului. Spanacul, patrunjelul, mararul,  maslinele verzi, sparanghelul, varza de bruxelles, varza, telina, varza collard, algele, prazul, mazarea si frunzele de sfecla sunt toate bogate in clorofila, ceea ce inseamna ca pot ajuta la curatarea tractului digestiv si detoxifierea ficatului. Suplimentarea dietei cu superalimente de genul spirulina sau chlorella este o alta optiune pentru sporirea aportului acestui important nutrient pentru o sanatate optima a colonului.

“Clorofila solubila in grasimi adera la mucoasa peretelui intestinal si incetineste cresterea bacteriana, inlatura din colon bacteriile implicate in putrefactie, si ajuta la vindecarea mucoasei captusind tractul gastrointestinal”, explicatie din cartea Cura cu Enzime: Cum Enzimele Plantelor Te Pot Ajuta sa Iti Alini 36 de Problemele de Sanatate/The Enzyme Cure: How Plant Enzymes Can Help You Relieve 36 Health Problems (http://astore.amazon.com/wsdm-20/detail/188729922X/103-0300096-4258269).

5) Apa curata cu sare de mare. Un colon hidratat este unul sanatos. Deshidratarea perpetua poate duce la constipatie si acumulari toxice, de aceea este important sa bei multa apa curata, fara fluor, in fiecare zi. Unii experti recomanda bautul a cel putin jumatate din greutatea corpului in uncii de apa in fiecare zi pentru hidratare si curatire. Poti de asemenea sa adaugi un praf de sare de mare apei pe care o bei, pentru a favoriza si mai mult dezintoxicarea.

6) Alimentele fermentate. Sistemul digestiv uman este compus dintr-o vasta retea de bacterii benefice care sunt responsabile de digerarea hranei, absorbtia nutrientilor, indepartarea bacteriilor daunatoare si eliminarea toxinelor. Cand totusi aceste bacterii sunt dezechilibrate, sanatatea digestiva poate suferi – si cu cat mai mult timp acest echilibru bacterian este tulburat, cu atat mai severe sunt daunele ce pot surveni.

Pentru a ajuta la indepartarea daunelor cauzate florei intestinale de chimicalele din mediu si hrana, de antibiotice, de alimentele procesate si de alti factori, este important sa iti suplimentezi dieta cu bacterii probiotice si sa mananci multe alimente fermentate bogate in probiotice. Aceste alimente includ legumele, precum sauerkraut (varza murata clasica) sau bauturile fermentate precum ceaiul kombucha si kefirul.

Sursa articolului: www.viataverdeviu.ro

Body
Nici un raspuns pentru “Sase alimente recomandate pentru curatarea naturala a colonului”

Lasa un comentariu