Codul de imbracaminte

Feb 02, 2012 No Comments by

BUSINESS CASUAL

Dacă lucrezi ca funcţionar sau manager într-obancă, ţi se cere zilnic să porţi costum (fie taiorfustă,

fie taior-pantalon, fie alte combinaţii). Este important să transmiţi în fiecare minut că tu

aparţii acelui mediu de business, că reprezinţi cu succes imaginea instituţiei în care lucrezi.Cum

împaci acest cod de îmbrăcăminte prestabilit cu nevoia de a te simţi confortabil în hainele tale?

Organizaţiile stabilesc coduri specifice de îmbrăcăminte pentru angajaţi, în conformitate cu standardele lor.

Totodată, ele au în vedere şi ca aceştia să se simtă confortabil la locul de muncă.

Practic companiile sunt preocupate de impunerea unei anumite imagini profesionale în faţa actualilor sau potenţialilor clienţi sau colaboratori, furnizori, parteneri. Una dintre soluţiile identificate de ele pentru a păstra atât o imagine impecabilă, cât şi pentru a permite oamenilor o îmbrăcăminte mai puţin rigidă este stilul Business Casual.

Sigur ai auzit fie la prieteni, fie aţi citit pe invitaţia la un eveniment sau chiar la serviciu, cuvinte precum Business

Casual, Business Formal sau Casual Friday. Toate aceste noţiuni pot avea interpretări diferite, însă există o

strânsă legătură între acestea şi domeniul de activitate în care persoanele activează. Poate în compania în care lucrezi nu există un cod vestimentar organizaţional scris. Atunci te salvează conceptul de Business Casual.

Ce este Business Casual?

O ţinută Business Casual presupune combinaţia între părţi ale ţinutei de business tradiţionale cu unele haine mai relaxate, care pot fi articole de îmbrăcăminte separate. Reţine că în orice organizaţie

serioasă trebuie să porţi un sacou! Chiar dacă nu îl ţii pe tine tot timpul, el trebuie să existe

în biroul tău pe umeraş, astfel încât la nevoie să-l poţi îmbrăca de urgenţă.

Reguli esenţiale

• Hainele care sunt destinate pentru picnic, plajă, fitness sau aerobic nu sunt potrivite pentru o înfăţişare profesională; logic, nu-i aşa?

• Hainele care arată prea mult din decolteu, spate, piept, picioare sau lenjerie intimă nu sunt permise în mediul business.

• Hainele trebuie să fie întotdeauna impecabil de curate şi călcate.

• În cazul doamnelor pantofii trebuie să fie închişi şi în faţă şi în spate.

• Parfumul şi accesoriile, bijuteriile, machiajul trebuie să fie discrete şi de bună calitate.

• Genţile, curelele, pantofii să fie din piele veritabilă şi asortate ca şi culoare.

Modelul TV

Dacă părăsim pentru un moment mediul business şi trecem în mass-media vom vedea cât de mult contează felul în care ne îmbrăcăm. Urmăreşte un talk-show la televizor şi ai să vezi că gazda emisiunii (de sex masculin) este tot timpul în costum. Dacă ar urma să fii invitat/ă la acel talkshow ce ai alege să îmbraci: tot un costum, pantalon şi sacou, pantalon şi cămaşă?

Mesaje & nivele

Desigur, depinde ce mesaj vrei să transmiţi. Dacă vrei să fii pe aceeaşi lungime de undă cu gazda,

te îmbraci la fel ca ea; dacă vrei să fii aproape de stilul gazdei, ia un pantalon şi un sacou; doar dacă vrei să ai un statut mai jos decât gazda şi toţi ceilalţi invitaţi, mergi îmbrăcat în cămaşă! La fel funcţionează lucrurile şi în cadrul organizaţiilor.

Nu toate obiectele de îmbrăcăminte casual se potrivesc într-o companie. Noi vom oferi direcţiile principale pe care să le poţi ajusta mediului tău profesional.

Menţionez că aceste enumerări sunt deschise oricăror comentarii şi sugestii, deoarece ele pot varia de la organizaţie la organizaţie şi se pot adecva şi specificului companiei tale!

Lista obligatorie

Pentru doamne şi domnişoare am creat o listă cu necesităţi pe care să le avem în vedere pentru

stilul vestimentar la birou. Iată ce tipuri de haine ar trebui să achiziţionezi sau să porţi: • Un costum (sacou-pantalon) de culoare închisă (negru, maro sau bleumarin) – îl vei purta strict ca şi costum în mediul profesional, iar în situaţiile în care se permite business casual îl poţi combina cu alte

piese de îmbrăcăminte;

• Un costum (sacou-fustă) de culoare închisă (negru, maro sau bleumarin) – regulile sunt aceleaşi ca mai sus;

• Cămaşă albă – care poate fi purtată cu o pereche de pantaloni închişi la culoare şi cu un şirag de perle ne va da un aer business casual de calitate;

• Pantofi închişi (în faţă şi în spate) şi cu toc potrivit – pot fi folosiţi cu succes în orice situaţie de business;

• Geantă de piele bine proporţionată – îţi va conferi un aspect aranjat;

• Dacă vrei să ai mai mult şarm şi clasă poţi să-ţi asortezi o eşarfă cu aceste obiecte de îmbrăcăminte.

Reţine: ai o singură şansă de a

crea o primă impresie pozitivă!

Mai ales în mediul business! Foloseşte-

o în favoarea ta!

Mihaela Liliana Stroe

Body
Nici un raspuns pentru “Codul de imbracaminte”

Lasa un comentariu