Codul de îmbrăcăminte business casual

Iul 18, 2012 No Comments by

Dacă lucrezi ca funcţionar sau manager într-o bancă, ţi se cere zilnic să porţi costum (fie taiorfustă, fie taior-pantalon, fie alte combinaţii). Este important să transmiţi în fiecare minut că tu aparţii acelui mediu de business, că reprezinţi cu succes imaginea instituţiei în care lucrezi. Cum împaci acest cod de îmbrăcăminte prestabilit cu nevoia de a te simţi confortabil în hainele tale?

Organizaţiile stabilesc coduri  specifice de îmbrăcăminte  pentru angajaţi, în conformitate  cu standardele lor. Totodată,  ele au în vedere şi ca aceştia să  se simtă confortabil la locul de  muncă.  Practic companiile sunt preocupate  de impunerea unei anumite  imagini profesionale în faţa actualilor  sau potenţialilor clienţi sau  colaboratori, furnizori, parteneri.

Una dintre soluţiile identificate  de ele pentru a păstra atât o  imagine impecabilă, cât şi pentru  a permite oamenilor o îmbrăcăminte  mai puţin rigidă este stilul  Business Casual.  Sigur ai auzit fie la prieteni, fie  aţi citit pe invitaţia la un eveniment  sau chiar la serviciu, cuvinte  precum Business Casual,  Business Formal sau Casual  Friday. Toate aceste noţiuni  pot avea interpretări diferite,  însă există o strânsă legătură între  acestea şi domeniul de activitate  în care persoanele activează.  Poate în compania în care lucrezi  nu există un cod vestimentar organizaţional  scris. Atunci te salvează  conceptul de Business  Casual

Ce este  Business Casual? 

O ţinută Business Casual presupune  combinaţia între părţi ale  ţinutei de business tradiţionale  cu unele haine mai relaxate, care  pot fi articole de îmbrăcăminte  separate. Reţine că în orice organizaţie  serioasă trebuie să porţi  un sacou! Chiar dacă nu îl ţii pe  tine tot timpul, el trebuie să existe  în biroul tău pe umeraş, astfel  încât la nevoie să-l poţi îmbrăca  de urgenţă

Reguli esenţiale 

  • Hainele care sunt destinate  pentru picnic, plajă, fitness  sau aerobic nu sunt potrivite  pentru o înfăţişare profesională;  logic, nu-i aşa?
  • Hainele care arată prea mult  din decolteu, spate, piept, picioare  sau lenjerie intimă nu  sunt permise în mediul business.
  • Hainele trebuie să fie întotdeauna  impecabil de curate şi  călcate.
  • În cazul doamnelor pantofii  trebuie să fie închişi şi în faţă  şi în spate.
  • Parfumul şi accesoriile, bijuteriile,  machiajul trebuie să fie  discrete şi de bună calitate.
  • Genţile, curelele, pantofii să  fie din piele veritabilă şi asortate  ca şi culoare.

Modelul TV 

Dacă părăsim pentru un moment  mediul business şi trecem  în mass-media vom vedea cât de  mult contează felul în care ne îmbrăcăm.  Urmăreşte un talk-show  la televizor şi ai să vezi că gazda  emisiunii (de sex masculin) este  tot timpul în costum. Dacă ar  urma să fii invitat/ă la acel talkshow  ce ai alege să îmbraci: tot  un costum, pantalon şi sacou,  pantalon şi cămaşă? 

Mesaje & nivele 

Desigur, depinde ce mesaj vrei să  transmiţi. Dacă vrei să fii pe aceeaşi  lungime de undă cu gazda,  te îmbraci la fel ca ea; dacă vrei  să fii aproape de stilul gazdei, ia  un pantalon şi un sacou; doar  dacă vrei să ai un statut mai jos  decât gazda şi toţi ceilalţi invitaţi,  mergi îmbrăcat în cămaşă! La fel  funcţionează lucrurile şi în cadrul  organizaţiilor.  Nu toate obiectele de îmbrăcăminte  casual se potrivesc într-o  companie. Noi vom oferi direcţiile  principale pe care să le poţi  ajusta mediului tău profesional.  Menţionez că aceste enumerări  sunt deschise oricăror comentarii  şi sugestii, deoarece ele pot  varia de la organizaţie la organizaţie  şi se pot adecva şi specificului  companiei tale!

Lista obligatorie 

Pentru doamne şi domnişoare  am creat o listă cu necesităţi pe  care să le avem în vedere pentru  stilul vestimentar la birou.

Iată ce  tipuri de haine ar trebui să achiziţionezi  sau să porţi:

  • Un costum (sacou-pantalon)  de culoare închisă (negru,  maro sau bleumarin) – îl vei  purta strict ca şi costum în mediul  profesional, iar în situaţiile  în care se permite business  casual îl poţi combina cu alte  piese de îmbrăcăminte;
  • Un costum (sacou-fustă) de  culoare închisă (negru, maro  sau bleumarin) – regulile sunt  aceleaşi ca mai sus;
  • Cămaşă albă – care poate fi purtată  cu o pereche de pantaloni  închişi la culoare şi cu un şirag  de perle ne va da un aer business  casual de calitate;
  • Pantofi închişi (în faţă şi în  spate) şi cu toc potrivit – pot fi  folosiţi cu succes în orice situaţie  de business;
  • Geantă de piele bine proporţionată  – îţi va conferi un aspect  aranjat;
  • Dacă vrei să ai mai mult şarm  şi clasă poţi să-ţi asortezi o  eşarfă cu aceste obiecte de îmbrăcăminte. 

Reţine: ai o singură şansă de a  crea o primă impresie pozitivă!  Mai ales în mediul business! Foloseşte-  o în favoarea ta! 

Mihaela Liliana Stroe 

Body
Nici un raspuns pentru “Codul de îmbrăcăminte business casual”

Lasa un comentariu