Alimentele care te fac fericită

Noi 27, 2012 No Comments by

Oricine a căutat vreodată consolare într-o cutie de îngheţată ştie că mâncarea poate fi o sursă de confort şi plăcere, dar şi de substanţe nutritive. În vreme ce dulciurile în exces te vor face să regreţi mai târziu că ai cedat poftei, există totuşi unele alimente sănătoase care îţi pot ameliora starea de spirit atunci când eşti stresată sau obosită, făcându-te instantaneu să te simţi mai bine. Iată câteva sugestii pentru trup şi minte, care îţi vor îmbunătăţi nu doar perspectiva asupra vieţii, ci şi nivelul de energie şi silueta:

1. Cerealele integrale

Efecte pozitive pentru trup: Un castron cu cereale integrale este modul ideal de a-ţi începe ziua! Bogate în fier şi vitamine, cerealele stimulează metabolismul leneş. Chiar şi atunci când nu ai poftă de mâncare la primele ore ale dimineţii, nu sări peste această masă importantă. Studiile arată că cei care neglijează să ia micul dejun o dată la fiecare 3 luni sunt supuşi unui risc de obezitate cu 34% mai mare.
Avantaje pentru minte: Cerealele conţin acid folic, remediul cel mai potrivit pentru stările de melancolie. De altfel, este cunoscut faptul că persoanele cu carenţe de nutrienţi au mai multe simptome de depresie, iar deficienţa de acid folic poate împiedica medicamentele antidepresive să-şi facă efectul.

2. Peştele

Pentru trup: Somonul sălbatic, păstrăvul, heringul şi alte specii de apă curgătoare sunt surse excelente de vitamina D şi acizi graşi Omega-3, care ajută la reducerea apetitului şi scad riscul de afecţiuni cardiace. Potrivit specialiştilor, consumul regulat de peşte combate lipsa de sensibilitate la insulină, fapt ce ajută la formarea muşchilor şi la eliminarea grăsimii de pe abdomen.
Pentru minte: Datorită conţinutului mare de Omega-3, peştele îmbunătăţeşte considerabil starea emoţională. Aceşti acizi acţionează prin mărirea zonelor cerebrale care controlează sentimentele şi buna dispoziţie. Anumite tipuri de peşte conţin şi vitamina B12, cunoscută pentru efectele sale pozitive asupra psihicului. Vitamina B12 alungă toanele rele prin stimularea producţiei de serotonină şi are proprietăţi relaxante. Pentru mai multe zâmbete, consumă săptămânal 2 porţii de peşte cu nivel scăzut de mercur, precum somnul, codul, crabii, plătica şi halibutul.

3. Gălbenuşul de ou

Pentru trup: Galbenuşul de ou acţionează ca o multivitamină, asigurând organismului aportul de vitamina A şi vitamina D, acid folic şi calciu.
Pentru minte: De asemenea, gălbenuşurile conţin colină, o substanţă nutritivă care potenţează starea de spirit şi a cărei lipsă din dietă duce la instalarea încordării şi a stresului.

4. Ciocolata neagră

Pentru trup: Câteva pătrăţele de ciocolată neagră pe săptămână reduc riscul cardiac cu 33%. În plus, ciocolata neagră conţine mai mulţi antioxidanţi decât ceaiul verde, vinul roşu sau afinele.
Pentru minte: Nu ezita să-ţi îndulceşti starea de spirit cu puţină ciocolată! Un sondaj publicat în The British Journal of Psychiatry a scos la iveală că jumătate dintre persoanele depresive tânjesc după ciocolată, iar majoritatea acestora se simt alinate după ce se delectează cu un pătrăţel dulce.

5. Fructele şi legumele

Pentru trup: Specialiştii recomandă consumul zilnic a 2 porţii de fructe şi 2 porţii şi jumătate de legume. Dacă le urmezi sfatul, vei reduce aportul de calorii şi-ţi vei fortifia sistemul imunitar. Iar cu cât sunt mai închise la culoare, cu atât mai bine! Nuanţele fructelor şi legumelor sunt generate de fitonutrienţi, care protejează diferite organe. De exemplu, luteina din alimentele verzi apără ochii de afecţiuni, pe când roşiile cu multă licopenă sunt un adevărat scut pentru inimă.
Pentru minte: Vrei un aliment care să-ţi amplifice starea de euforie? Frecventează standul de legume şi fructe din supermarket! Cercetătorii britanici au descoperit că persoanele cu o dietă bogată în fructe şi legume nu dezvoltă depresii.

Sursa: Yahoo! Health

Body
Nici un raspuns pentru “Alimentele care te fac fericită”

Lasa un comentariu