5 sfaturi pentru a avea oase puternice la orice varsta

Apr 30, 2013 No Comments by

Cheia pentru a avea oase sanatoase nu sta neaparat in administrarea de doze mari de suplimente cu calciu sau medicamente pentru tratarea osteoporozei. Ambele metode, mai degraba iti vor inrautati starea de sanatate, mai ales atunci cand alti factori alimentari sau de stil de viata sunt ignorati. Intotdeauna trebuie actionat asupra cauzei si nu asupra efectului iar preventia este mai buna decat tratarea.

Iata cinci sfaturi pentru a avea oase puternice la orice varsta.

1) Echilibrati-va la nivel hormonal.

Desi oasele sunt compuse in marea lor parte din calciu, acestea nu devin sau nu se mentin tari si sanatoase prin simplul fapt ca turnam in organism suplimente de calciu in fiecare zi. Conform doctorului Al Sears , una dintre principalele cauze pentru slabirea oaselor este de fapt dezechilibrul hormonal. Se pare ca estrogenul, testosteronul, si alti hormoni naturali sunt factori cheie care regleaza sanatatea oaselor.

Doctorul Sears afirma ca la femei estrogenul este principalul hormon care regleaza sanatatea oaselor iar progesteronul controleaza rata cu care aceste oase se reconstruiesc. Insa cel mai puternic hormon in construirea oaselor atat la barbati cat si la femei se pare ca este testosteronul.

Una din cele mai bune metode de a-ti echilibra hormonii in mod natural este sa eviti alimentele bogate in estrogen dar mai ales produsele ce contin substante care imita estrogenul. Acesti xenoestrogeni (xeno = strain in greaca), sunt substante straine corpului dar care imita foarte bine efectul hormonilor in corp. Ei se regasesc in multe din produsele pe care le folosim zi de zi, de la produsele de ingrijire corporola, la plasticele in care ne pastram si ne transportam mancarea.

Limitarea acestor produse este foarte importanta pentru echilibrul hormonal atat la femei cat si la barbati.

2) Consumati alimente bogate in magneziu, zinc, iod si alte microminerale.

Majoritatea oamenilor sunt in mod grav deficienti in minerale importante atat pentru oase dar si pentru echilibrul hormonal de care aminteam mai devreme. Minerale despre care am mai discutat in detaliu precum magneziu, zinc, siliciu sau iod sunt extrem de importante in functionarea optima a organismului.

Alimentele bogate in astfel de minerale sunt verdeturile si algele de mare precum spirulina sau chlorella. Aceste alimente contin si cantitati importante de vitamina C, vitamina K2, fosfor sau brom, care sunt cofactori importanti in asimilarea calciului si in intarirea oaselor.

Este de asemenea foarte important sa se evite o dieta care genereaza acid in organism. Acidul, dupa cum se stie este stins de catre corp folosind calciul din oase. Alimentele acide sunt carnea, lactatele, produsele bogate in zahar rafinat, produsele de patiserie, alimentele prajite, alimentele procesate.

3) Faceti exercitii fizice regulat.

Inactivitatea fizica este un alt contribuitor major si un factor important in pierderea masei osoase sau in slabirea oaselor. Pentru ca organismul tau sa stie ca are nevoie sa produca in continuare mai mult tesut osos, corpul trebuie solicitat. Acest lucru inseamna ca trebuie sa va implicati in mod regulat in activitati care solicita atat oasele cat si muschii corpului, activitati aerobe dar si anaerobe. Acesta presiune functioneaza foarte bine in mod special cand este combinata cu o alimentatie plina de nutrienti necesari formarii si cresterii sanatoase a oaselor si muschilor.

Dr. Sears ne sfatuieste ca este bine sa se faca astfel de exercitii combinate de cel putin doua trei ori pe saptamana. Studiile arata ca simplele activitati precum plimbarea, alergatul, mersul cu bicicleta sau alte sporturi incurajeaza cresterea sanatoasa a oaselor si descurajeaza fracturile. Adevarul este ca exercitiile fizice sunt mereu benefice.

4) Stati la soare.

Daca vitamina D avea parte de aceeasi reclama si promovare precum suplimentele cu calciu, probabil ca osteoporoza, fracturile si alte probleme legate de sanatatea oaselor ar fi fost mult mai rare. Se pare ca Vitamina D este vehicolul principal prin care corpul poate absorbi nu numai claciul dar si fosforul, magneziul, zincul, si alti nutrienti de care organismul are nevoie pentru a construi oase sanatoase.

Multi oameni sunt deficienti in Vitamina D. Printre altele acest lucru inseamna ca sunt deficienti si in alte minerale precum cele amintite mai sus.

Cea mai buna metoda de a obtine vitamina D este expunerea pielii la soare pe o portiune cat mai larga. Incercati sa faceti acest lucru zilnic pentru cel putin 15 minute. Este indicat sa nu folositi nici un fel de protectie solara.

5) Suplimentati cu ierburi si ceaiuri benefice.

Ceaiurile precum cele din coada calului, urzica sau paie de ovaz sunt extrem de benefice pentru oase ele fiind bogate in siliciu. Se stie despre siliciu ca este mineralul care in corp se transforma in calciu. Puteti citi mai multe despre aceste lucuri in articolul : Alchimia frumusetii si mineralul siliciu

Alte plante benefice oaselor sunt ghimbirul, trifoiul rosu, turmeric, Ashwagandha, Yucca, ghiara diavolului, semintele de telina, tataneasa, Gotu Kola, He Shou Wu, Kelp, Ampla, germenii de lucerna.

Sursele pentru acest articol includ:

http://www.alsearsmd.com/calcium-supplements-bones/

http://www.dragonherbs.com/prodinfo.asp?number=137

http://foodfreedom.wordpress.com/2011/07/27/11-herbs-for-strong-bones/

http://www.denverpost.com/food/ci_10711873

http://www.naturalnews.com/038452_healthy_bones_prescription_drugs_trace_minerals.html#ixzz2Qk5juiVw – oase

Scris de Alec Blenche

Body
Nici un raspuns pentru “5 sfaturi pentru a avea oase puternice la orice varsta”

Lasa un comentariu